قوانین ورود به دبی در کرونا

به دلیل شیوع ویروس کرونا تعدادی از کشورها و همچنین کشورهای همسایه در جابجایی و پذیرش مسافران ایرانی محدودیت ها و قوانینی را گذاشته اند.
این محدودیت ها شامل موارد زیر می باشد:
•    همه مسافران بالای 12 سال ورودی به امارات باید پیش از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی از آزمایشگاه‌های تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران کنند و گواهی پاسخ منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR کد به همراه داشته باشند.
•    به گفته دولت امارات جواب تست PCR  تا 72 ساعت قبل از پرواز مورد تایید می باشد.
•    دولت امارات در تازه‌ترین اعلام، از مسافران خواسته جواب منفی تست PCR با اعتبار 72 ساعت را قبل از پرواز تهیه کرده و به صورت پرینت کاغذی با مهر و امضا همراه داشته باشند.
•     جواب تست باید از آزمایشگاه‌های معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت و به زبان انگلیسی باشد. 
•    ارائه جواب به صورت پیامک و در گوشی موبایل و همچنین تست سریع (Rapid Test) قابل قبول نیست. مسافران زیر 12 سال از قاعده ارائه تست کرونا مستثنی شده‌اند.
•    مسافرانی که قصد ورود به این کشور را ندارند و فقط از فرودگاه‌های امارات به سایر نقاط ترانزیت می‌شوند، به ارائه تست کرونا با اعتبار 72 ساعت قبل از پرواز ملزم شده‌اند.
•    در مقررات تازه امارات تاکید شده است مسافرانی که 14 روز قبل از سفر به این کشور به هند، نیجریه و آفریقای جنوبی مسافرت داشته‌اند اجازه استفاده از پرواز به این مقصد را ندارند. البته افراد مقیم و دارندگان ویزای امارات متحده عربی از این قاعده مستثنی شده‌اند.

چه افرادی مجاز به دریافت ویزای امارات هستند ؟

در حال حاضر افرادی که در موارد زیر ذکر شده اند اجازه دریافت ویزای امارات را دارند.
•    افراد زیر 18 سال، فقط با حضور یک همراه، مجاز به دریافت ویزای امارات هستند.
•    آقایان زیر 50 سال، فقط به‌شرط تاهل و تنها در صورتی که همراه با همسر خود برای دریافت ویزا اقدام کنند.
•    آقایان بالای 50 سال به‌ صورت انفرادی
•    خانم‌ها به‌ صورت انفرادی

شرایط تست کرونا از مسیر بازگشت ترکیه به ایران

شرایط تست کرونا از مسیر بازگشت ترکیه به ایران می تواند داخل خود فرودگاه و یا یکی از بیمارستان های معتبر سطح شهر انجام شود . این تست نیز تا 72 ساعت اعتبار خواهد داشت.


قوانین سفر به ترکیه در کرونا

قوانین سفر به ترکیه در کرونا که با آغاز دوران کرونا و شیوع این ویروس در جهان کشورها را ملزم به اجرای قوانینی خاص برای ورود و خروج به مرزهای خود کرده است و کشورهای همسایه ایران عزیزمان نیز مانند ترکیه در مبادی ورودی و خروجی خود قوانینی برای ورود به ترکیه در کرونا را اتخاذ کرده اند. قوانین ترکیه در کرونا با اعلام وزارت بهداشت این کشور کلیه مسافرانی که قصد سفر و عزیمت به این کشور را دارند باید قبل از پرواز اقدام به دریافت تست PCR کرده و این تست را همراه خود داشته باشند. برای ورود به ترکیه در کرونا نیازی به پرینت این تست نمی باشد و فایل آن داخل گوشی نیز کفایت می کند. حتما دقت شود آزمایشگاه هایی را انتخاب کنید که مورد پذیرش وزارت بهداشت باشند. لیست این آزمایشگاه ها را می توانید از سایت ایرلاین خود دریافت کنید.

همچنین سازمان هواپیمایی کشور نیز در تاریخ 10/12/1399 با صدور بخشنامه ای در مورد مسافران مشکوک به کرونا ورود کلیه مسافران به هواپیما را منوط به انجام تست پی سی آر ظرف مدت حداکثر 72 ساعت قبل از  پرواز از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری و تکمیل فرم تعهد پذیرش مقررات بهداشتی دانست و مسافران باید در مورد تمکین به مقررات بهداشتی از جمله الزام غربالگری ورودی و آزمایش مجدد و اقامت احتمالی و پرداخت هزینه های قرنطینه و اقامت توجیه باشند.

قوانین و شرایطی که باید برای ورود به ترکیه بدانید

قوانین ورود  به ترکیه در دوره کرونا دارای دو مرحله می باشد. اول آنکه هر مسافری قبل از ورود حتما باید تست پی سی آر خود را انجام داده باشد و فقط با انجام این تست می توان وارد شد که این نشان دهنده عدم مبتلای فرد به کرونا می باشد. پس از انجام در زمان عزیمت نیاز به پر کردن فرمی اعم از اطلاعات هویتی و اقامتی فرد در کشور ترکیه می باشد. تست عدم کرونا قبل از پرواز باید ارائه گردد و حداکثر می تواند برای 72 ساعت قبل از پرواز باشد. برای ورود به ترکیه در کرونا کودکان زیر 6 سال نیازی به انجام این آزمایش ندارند و می توانند به راحتی سفر کنند. مسافران به محض ورود به ترکیه در کرونا در فرودگاه مورد ازمایش تب و علائم کرونا قرار گرفته و غربالگری می شوند و در صورت داشتن علائم به یکی از مراکز درمانی انتقال داده می شوند. از دیگر قوانین سفر به ترکیه در دوره کرونا استفاده از ماسک در کلیه مراحل سفر و الزام رعایت موارد بهداشتی در طول سفر چه در مبدا و چه در مقصد می باشد.

 


نکات مهم سفر به ترکیه

نکات مهم سفر به ترکیه امروزه دغدغه بسیاری از افراد می باشد که قصد سفر به این کشور زیبا را دارند . در زیر به برخی از این قوانین و نکات می پردازیم.

  • افرادی که گذر نامه آنها کمتر از 5 ماه اعتبار دارد حتما قبل از سفر نسبت به تمدید آن اقدام کنند زیرا در هنگام ورود ممکن است جریمه ای برای آنها در نظر گرفته شود.
  • حضور بیش از 3 ماه در ترکیه نیاز به اجازه مقامات و تایید و تمدید اقامت دارد و در صورت اقامت بیش از این تاریج جریمه و حتی اخراج از کشور را می تواند داشته باشد.
  • در صورتی که فردی در این کشور محکوم به حبس شود با توجه به عدم وجود قرارداد محکومین میان دو کشور مدت حبس را می تواند در زندان های محلی سپری کند.
  • چنانچه به هر دلیلی در این کشور توسط مامورین بازداشت شدید مراتب را سریعا به کنسولگری ایران اطلاع دهید و در صورت عدم تسط به زبان از امضای برگه ای خودداری کنید.
  • در کشور ترکیه اگر اقدام به  فحشا و ایجاد آسیب های اجتماعی نمایید از خاک این کشور اخراج می شوید.
  • در ترکیه استعمال دخانیات در کلیه اماکن سربسته و ورودی سینماها و شهربازی ها و قهوه خانه و دیگر اماکن مشابهه ممنوع می باشد.
  • مصرف مشروبات الکلی در خیابان ممنوع و همچنین حمل داروهای ترک اعتیاد به مانند متادون به این کشور ممنوع و دارای مجازات می باشد.

قوانین دوره کرونا در ترکیه

قوانین ورود به ترکیه در حال انجام می باشد و دولت این کشور نیز برای سهولت حال مسافران و شهروندان خود اقدام به ارایه اچ ای اس کد برای شناسایی هر چه سریع ترین بیماران و مبتلایان کرده است. مهاجران و مسافرانی که قصد ورود به ترکیه را دارند مانند کلیه شهروندان این کشور این کد را باید داشته باشند تا بتوانند در سطح شهر تردد کنند. مسافران پس از ورود به این کشور باید نسبت به دریافت این کد اقدام کنند تا بتوانند وارد شهر شوند . این کد 10 تا 12 رقمی در خود کشور ترکیه صادر می شود که برای شناسایی افراد و مبتلایان مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن این کد برای سفر الزامی بوده و 24 ساعت قبل مورد بررسی قرار میگیرد. اگر وزارت بهداشت ترکیه این کد و تاییدیه را ارسال نکند مسافران اجازه سفر را نخواهند داشت. این کد را می توان از آزانس هواپیمایی خود و یا از طریق ثبت نام در سایت https://register.health.gov.tr/ 
و با ارائه مشخصات کامل خود دریافت کرد.
قوانین دوره کرونا در ترکیه و رعایت آنها و همچنین داشتن اچ ای اس کد بسیار مهم می باشد. هر فرد بصورت مستقل باید دارای این کد اختصاصی باشد و اگر با خانواده سفر می کنید هر فرد کد اختصاصی خود را باید داشته باشد و برای تردد در شهر و همچنین گردش در پاساژها و عبور و مرور بین شهری از آن استفاده کند. اچ ای اس کد دارای 18 ماه تاریخ می باشد و اگر برای بار چندم به این کشور سفر میکنید داخل سایت این کد را امتحان کنید که اعتبار داشته باشد. قوانین دوره کرونا در ترکیه برای بازگشت به کشور نیز انجام آزمایش کرونا را لازم دانسته است. قبل از بازگشت به کشور حداکثر 72 ساعت قبل نیاز به انجام آزمایش می باشد. شما در کشور ترکیه با مراجعه به آزمایشگاه تست خود را انجام داده و یا می توانید 8 ساعت قبل از پرواز به فرودگاه مراجعه و تست خود را انجام دهید. البته بعضی از ایرلاین ها اینچنین سخت گیری هایی را اعمال نمی کنند و نیازی به انجام تست نمی دانند. حتما این شرایط را از ایرلاین خود بپرسید. در حال حاضر محدودیت های ترکیه در کرونا به حداقل رسیده است. با وجود واکسیناسیون سراسری در این کشور و سخت گیری های انجام شده از محدودیت های ترکیه در کرونا می توان به داشتن اچ ای اس کد اشاره کرد و در صورت نداشتن آن از ورود به این کشور ممانعت می شود.